tirsdag den 14. juni 2011

Under overfladen lurer de spændende historier

Personligt er jeg vild med Fredensborg. Villa- og parcelhuskvartererne er kedelige som de fleste andre steder i landet. Men Fredensborg gamle bydel er fantastisk. Jeg ved ikke hvad der gjorde mig opmærksom på den helt særlige stemning. Jeg kendte intet til byen før min familie og jeg flyttede hertil i 1995. Det er muligt, at jeg selv fornemmede at byen var noget særligt. Under mit designstudie på Skolen for Brugskunst mødte jeg for første gang Ib Andersens kunst, eller nærmere kunsthåndværk. Det er hans tegninger, der er fyldt med nordsjællandsk stemning og ikke mindst hans grafiske arbejder, der beskriver byen godt. Så det er langt senere disse stemninger dukker op for mig igen. Hurra for Ib Andersen!
Der er masser af spændende historier som jeg gerne vil gå på jagt efter til kommende udgaver af slentre-bogen. Kender du nogle nogle gode steder med den helt særlige historie må du endelig skrive i kommentarfeltet herunder!


Ib Andersens vej set fra Stationsvej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar